Toimitusehdot ja tietosuojaseloste

  • Odotat pakettiasi ostoajankohdasta ja valitsemastasi toimitustavasta riippuen yleensä 1-2 pv.
  • Voit maksaa verkkopankissa, mobiilimaksuna, muutamalla luottokortilla ja Visa Electron ja Debit -korteilla. Laskutusvaihtoehtoja on myös sekä yksityisille että yrityksille.
  • Käsittelemme kaikkia meille luovuttamiasi asiakastietoja luottamuksellisesti.
  • Tutustu saamiisi vahvistusviesteihin ja ilmoita virheistä välittömästi.
  • Palauta 14 päivän kuluessa, ellet ole tyytyväinen. Älä tällöin avaa alkuperäispakkauksia.
  • Reklamoi kuljetusvauriosta ensisijaisesti kuljetusliikkeelle.
  • Kaikissa ongelmissa voit lähettää meille viestiä osoitteeseen tuki@filamall.fi

Filamall Oy (2880892-5, Lyseokatu 5, 26100 Rauma) myy 3D-tulostustarvikkeita Suomeen.

Tilaaminen ja asiakastiedot

Tutustu näihin toimitusehtoihin, viereisen välilehden tietosuojaselosteeseen ja toimituksissa huomioitaviin asioihin. Tilatessasi joudut laittamaan rastin ruutuun, jossa vakuutat sen tehneesi.

Kaikki henkilötiedot käsitellään luottamuksellisesti. Lue tarkemmin tietosuojaselosteesta.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälittäjänä verkkokaupassa toimii Checkout Finland Oy (ehdot täällä). Maksutapoja valittavanasi on melko monipuolisesti:

Checkout - Oma maksutapa kaikille

  • Suomalaisten pankkien verkkomaksu
  • Visa, MasterCard ja Business Eurocard-luottokortit
  • Visa Electron ja Debit-kortit (pankkikortit)
  • Mobiilimaksutavat MobilePay, Pivo, Siirto ja Mastercardin Masterpass
  • Collector lasku ja osamaksu yli 20-v yksityishenkilöille Suomessa, korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden loppuun, laskutuslisä 2,95€. Laskun voi muuttaa osamaksuksi.
  • Collector yrityslasku: yrityksille Suomessa, korotonta maksuaikaa 30 pv, laskutuslisä 4,95€.
  • OP Lasku yli 20-v yksityishenkilölle Suomessa, 1. maksuerälle 30 pv maksuaikaa, 50-5000€ ostokselle, 14,95% korko rahoitukselle, jonka voi halutessaan maksaa pois, 2€ laskutuspalkkio/lasku.
  • Mash Lasku, yli 19-v yksityishenkilöille Suomessa, 14 pv korotonta maksuaikaa, voi muuttaa osamaksuksi.
  • Mash Osamaksu, yli 19-v yksityishenkilöille Suomessa, maksuaika valittavissa 3, 6, 12 tai 24 kk, korko riippuu laina-ajasta ja määrästä.
  • Jousto, 14 pv korotonta maksuaikaa, voi muuttaa osamaksuksi 1-12 kk ajalle.

Muista aina tutustua valitsemasi maksutavan ehtoihin, niihin saattaa liittyä myös muita kuin yllä mainittuja kuluja!

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Tutustu tilausvahvistukseen ja ilmoita välittömästi, jos siinä on virheitä.

Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet Kassa- ja Vahvistussivuilla valittuasi maksu- ja toimitustavan. Jos hyvin käy ja sinulle osuu maksuton toimitus, kuluja ei näytetä ollenkaan. Toimitamme tilaukset valintasi mukaan Postin Postipakettina tai Matkahuollon Lähellä-pakettina. Voit seurata lähetyksiäsi lähetystunnuksella, jonka toimitamme sinulle vahvistusviestissä. Lue lisää Toimitukset-välilehdeltä vierestä.

Toimitusaika

Toimitusaikamme Suomeen ovat tilausajankohdasta ja toimitustavasta riippuen yleensä 2-3 päivää. Ei-varastoitavien tuotteiden toimitusaika on pidempi ja ilmoitetaan näiden tuotteiden yhteydessä. Ylivoimainen este voi joskus meidänkin kohdalle osua ja aiheuttaa ylimääräistä viivästymistä. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupassa tai tilauskohtaisesti suoralla sähköpostilla.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kun haluat peruuttaa tilauksen tee peruutusilmoitus jossa on nimesi, tilausnumero, palautettava tuote sekä tilinumerosi, ja lähetä se sähköpostilla osoitteeseen tuki@filamall.fi tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Itse tuotteen sinun tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Sen tulee olla käyttämätön, alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa! Palautuskustannukset ovat sinun vastuullasi. Liitä mielellään kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Maksamme palautettuja tuotteita vastaavan summan tilillesi 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

Mikäli haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita myöhemmin kuin 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, ole ensin yhteydessä meihin, tuki@filamall.fi.

Palautusosoite:
Filamall Oy
Lyseokatu 5 B 2
26100 Rauma

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Meille palautunutta, lunastamatta jätettyä pakettia, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, säilytämme kahden kuukauden ajan. Toimitamme sen pyynnöstäsi uudelleen, mutta veloitamme sekä palautuskulun, että uuden lähetyskulun. Kahden kuukauden säilytysajan jälkeen tavara menee kiertoon emmekä hyvitä sitä enää.

Ongelmatilanteet

Jos toimituksessa tai tuotteessa on mielestäsi mitä tahansa vikaa, tulee sinun ilmoittaa siitä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti yllämainittuun osoitteeseen tai sähköpostilla tuki@filamall.fi.

Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, tee välittömästi reklamaatio kuljetusliikkeelle. Lue lisää Toimitukset-välilehdeltä vierestä.

Rekisterinpitäjä

Filamall Oy, Lyseokatu 5, 26100 Rauma
Y-tunnus 2880892-5

Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Mikko Sainio, tuki@filamall.fi, p. 040 588 1679

Rekisterin nimi

Filamallin asiakasrekisteri ja Filamallin uutiskirjerekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Keräämme tietojasi ensinnäkin jotta saisit tilauksesi perille. Toisekseen haluamme että saat sivustolla mahdollisimman mukavan käyttökokemuksen. Ja vielä siksikin että haluamme lähetellä sinulle toisinaan sähköpostitse viestejä 3D-tulostukseen ja putiikin tuotteisiin liittyen. Näiden lähetyksen voit tosin kieltää, mutta kestämme sen.

Rekisterin tietosisältö

Pistämme talteen: etunimesi, sukunimesi, yrityksesi (jos kerrot), postiosoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, mitä meiltä tilasit, ja lisäksi joitakin verkkoliikenteen teknisiä tietoja. Yritysasiakkaana yritys on pakko kertoa, muuten ei. Viimeksi tietoihisi tehtyjen muutosten ajankohta on myös jemmassa. Saatamme kysyä myös syntymäpäiväsi (pp/kk) ja jotain muuta yhdentekevää. Näitä ei ole pakko kertoa, mutta joskus niistä voi tulla mukavia yllätyksiä.

Säännönmukaiset tietolähteet

Sinusta tiedämme juuri sen mitä kerrot tilauksen yhteydessä, uutiskirjeen tilauslomakkeella tai tietojen tarkistussivulla, yhteydenottolomakkeella ja olikohan jotain muita. Evästeiden ja muun sivujen käytön seurannan tietoja voidaan kohdistaa sinuun, jos olet käyttänyt jotain noista mainituista.

Tietojen säännönmukainen luovutus

Tietojasi ei meiltä kerrota kenellekään.

Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Kaupan keräilemät tiedot ovat Suomessa sijaitsevilla palvelimilla. Koska me osataan 3D-tulostusta eikä palvelimia, ostamme palvelimet palveluna. Sinusta se on hyvä, koska silloin tietosi ovat jossain vahditussa konesalissa eikä meidän vaatehuoneessa. Joitakin sähköposteja lähetellään Mailchimpillä jonka palvelimet ovat Yhdysvaltoihin rekisteröidyn The Rocket Science Groupin (Mailchimp ei kai kelvannut firman nimeksi) palvelimilla. Meillä ei ole aavistustakaan missä ne ovat, mutta ne voivat olla EU:n tai ETA:n ulkopuolella.

Rekisterin suojauksen periaatteet

No ensinnäkin koko sivustollamme käytetään SSL-suojattua yhteyttä. Sen näkee siitä että osoite alkaa https://… ja tarkoittaa sitä ettei kukaan pääse nuuhkimaan meidän ja sinun välistä liikennettä. Kaikkiin rekistereihimme pääsee vain oikealla käyttäjätunnuksella ja salasanalla, meillä tykätään pitkistä salasanoista. Näitä ei ole tiedossa kellään, joka ei niillä mitään tee.

Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jos haluat nähdä mitä tietoja meillä sinusta on, niin lain mukaan meidän pitää se sinulle kertoa. Ja mielellään kerrotaan. Jos niissä on jotain pielessä, niin voit pyytää meitä korjaamaan. Ja mielellään korjataan. Emme kuuntele kuin kirjallisia pyyntöjä ja jos et ole ennestään tuttu, kysytään vielä paperit. Sinusta se on kiva, koska silloin tietojasi ei voida vahingossakaan antaa kenellekään kumminkaimalle. Tietosuojavaltuutetun toimistosta löytyy lisää ohjeita ja kaikille on helpompaa jos käytät siellä olevia lomakkeita noihin pyyntöihin.

Jos et ihan noin noin viralliselle linjalle halua, niin kaikissa markkinointiviesteissä on pohjalla linkki josta löytyy uutiskirjerekisterin tietosi. Siellä niitä voi myös itse pitää ajan tasalla. Kaupan asiointiin liittyvissä sähköposteissa tätä linkkiä ei ole. Haluamme että saat ostokseesi liittyvät tiedot joka tapauksessa. Kaupan rekisterin tiedot näet kirjautumalla omalle tilillesi, niitäkin voi pitää siellä ajan tasalla. Tili sinulle on luotu ainakin jos olet jotain ostanut ja olet voinut sen itsekin luoda vaikket ole mitään ostanutkaan. Jos salasana on hukassa, voi kirjautuessa pyytää uutta.

Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet on meillä siis kunniassa. Elikkä se GDPR. Siihen kuuluu vielä sekin että voit pyytää meitä poistamaan itsesi rekistereistä. Tässä on se sama että vain kirjallisesti ja paperit kysellään, jos ei tunneta. Sähköposti kelpaa kirjalliseksi. Kirjepostiakin toisaalta on ihan jännä välillä saada. (Muutakin kuin laskuja).

Voit valita toimituksesi joko Postin Postipakettina tai Matkahuollon Lähellä-pakettina.

Matkahuollon Lähellä-paketti tulee Kassa-sivulla valitsemaasi pakettipisteeseen 1-3 päivässä. Toimituksen hintaan ei sisälly vakuutusta. Seurantakoodin saat sähköpostilla, kun pakettisi on matkalla.

Matkahuolto ilmoittaa tekstiviestillä kun paketti on noudettavissa. Tarkista että puhelinnumerosi tulee meille oikein. Noudettaessa sinua pyydetään osoittamaan henkilöllisyytesi. Jos joku muu hakee paketin, tulee hänellä olla valtakirja. Voit noutaa paketin myös ilman saapumisilmoitusta, jos arvelet sen olevan perillä noutopisteessä.

Nouda pakettisi viipymättä, Matkahuolto säilyttää sitä maksutta 14 vuorokautta. Sen jälkeen se palautuu meille. Muistathan että noutamatta jättäminen ei vastaa palautusta (jolloin palautamme myös rahojasi), vaan siitä sinun tulee ilmoittaa erikseen.

Jos huomaat kuljetusvaurion, ota yhteys suoraan Matkahuoltoon 7 vrk aikana noudosta. Vahingonkorvaushakemuksen voit tulostaa tästä. Matkahuollon Pakettipalveluiden palvelunumero 0800 132 582 vastaa arkisin 7-21.

Postin Postipaketti tulee Kassa-sivulla valitsemaasi noutopisteeseen 1-3 vuorokaudessa. Toimituksen hintaan ei sisälly vakuutusta. Seurantakoodin saat sähköpostilla, kun pakettisi on lähtenyt.

Posti ilmoittaa sähköisesti kun pakettisi on noudettavissa. Postipakettien säilytysaika on 7 päivää Postin palvelupisteissä ja automaateissa. Tämän jälkeen paketti palautuu meille. Noutamatta jättäminen ei tässäkään vastaa palautusta.

Lähilokerossa säilytysaika on vain 2 päivää, jonka jälkeen meille tulee tieto ja mahdollisuus noutaa paketti 2 päivän kuluessa. Yleensä emme voi tätä tehdä vaan yritämme vielä muistuttaa sinua noudosta. Jos paketti tämän jälkeen on noutamatta, Posti toimittaa sen Suomen Löytötavarapalveluun.

Jos huomaat kuljetusvaurion, ota viipymättä yhteys Postiin. Posti opastaa korvauksen hakemisessa.

Molemmissa tapauksissa säilytämme meille palautunutta pakettia kaksi kuukautta. Ellemme tavoita sinua tänä aikana, emme enää voi hyvittää tilaustasi. udelleenlähetyksestä veloitamme palautuksen ja uuden lähetyksen kulut.

×
×

Cart